نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی (تصاویر)

در سال ۱۹۱۵ میلادی در خلال جنگ جهانی اول و با فرصتی که جنگ فراهم آورده بود، امپراطوری عثمانی با برنامه‌ای از پیش تعیین شده در شب ۲۴ آوریل صد‌ها تن از رهبران سیاسی و روشنفکران ارمنی را دستگیر کرد و به قتل رساند. پس از آن در فاصله سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ میلادی بیش از ۱.۵ میلیون ارمنی ساکن ارمنستان غربی بر پایه طرح و برنامه‌ریزی منسجم سردمداران امپراتوری عثمانی و در اجرای سیاست‌ نژادپرستانه حزب حاکم «اتحاد و ترقی»، ملقب به ترک‌های جوان به قتل رسیدند.
از فردای ۲۴ آوریل سربازان عثمانی به شهر‌ها و روستاهای ارمنی‌نشین رفتند و آن‌ها را به این بهانه که در منطقه جنگی قرار دارند و باید به مکان‌های امن منتقل شوند، از خانه‌هایشان بیرون کشیدند اما آنان گروه‌های ارمنیان را که بیشتر شامل زنان،‌ کودکان و سالخوردگان بودند به صورت کاروان‌هایی به طرف تبعیدگاه روانه‌ می‌کردند و این تبعیدگاه صحرای مرکزی سوریه واقع در منطقه دیرالزور در نزدیکی حلب بود.
دولت ترکیه نسل‌کشی ارمنیان را تکذیب و ادعا می‌کند که ارمنیان تنها از منطقه جنگی شرقی منتقل شده‌اند و با ناچیز خواندن شمار کشته‌شدگان، آن‌ها را قربانیان درگیری‌های قومی می‌داند.

 
 

 

ترین های ۲۰۱۵ گینس

کتاب گینس نامزدهای رکورددارترین موجودات جهان در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد.
 
 
 
 
 
 

تاکرو کوبا یاشی؛ ده وعده غذایی هات داگ را یکباره می‌خورد

 

 
تاکرو کوبا یاشی؛ ده وعده غذایی هات داگ را یکباره می‌خورد
 
 
 
 
 
 
 

 

پشمالوترین خرگوش در دنیا

 

پشمالوترین خرگوش در دنیا
 
 
 
 
 
 

 

فیگای کومار؛ دهن گشادترین فرد در دنیا

 

فیگای کومار؛ دهن گشادترین فرد در دنیا
 
 
 
 
 

 

ماهادئو بوجبال؛ توانایی حمل تعداد زیادی توپ تنیس در یک دست

 

ماهادئو بوجبال؛ توانایی حمل تعداد زیادی توپ تنیس در یک دست
 
 
 
 
 
 

 

جیسون اورلاندو؛ دارنده بزرگترین پا در جهان

 

جیسون اورلاندو؛ دارنده بزرگترین پا در جهان
 
 
 
 
 

 

بلوسوم؛ بلندقدترین گاو جهان

 

بلوسوم؛ بلندقدترین گاو جهان
 
 
 
 
 

 

آچاریا ماکابوری؛ بلندترین روان نویس دنیا

 

آچاریا ماکابوری؛ بلندترین روان نویس دنیا
 
 
 
 
 

 

لی لانگ لانگ؛ با سر از پله بالا می‌رود

 

لی لانگ لانگ؛ با سر از پله بالا می‌رود
 
 
 
 
 
 

 

بلند قدترین زوج جوان(اکس یو یان و سان مینگ مینگ)

 

بلند قدترین زوج جوان(اکس یو یان و سان مینگ مینگ)
 
 
 
 
 
 

 

سریعترین لاک پشت جهان

 

سریعترین لاک پشت جهان
 

قصه واقعی لیلی و مجنون در بامیان افغانستان!

محمدعلی و زکیه عاشقان معروف بامیانی پس از ماه‌ها فرار از دست پلیس و خانواده زکیه، به شهر خود بازگشته، اما هنوز هم زندگی پنهانی دارند چرا که به دلیل عشق منجر به "ازدواج فراقومی" تهدید به مرگ شده‌اند.

 

علیِ ۲۱ ساله هزارۀ شیعه و زکیۀ ۱۸ ساله تاجیکِ سنی است. پدر، برادران و حتی مردان طائفه پدر زکیه به دنبال این زوج هستند. هر دو در سایه ترس آزادی خود را از دست داده‌اند. پدر و سه برادر علی شبها به نوبت کشیک می‌دهند تا اگر کسی به قصد سوء بیاید، از آنها دفاع یا دست کم همسایه‌ها و پلیس را خبر کنند.
 

در دل شب به محل زندگی علی و زکیه می‌روم. لباس سفید بسم‌الله برادر علی از دور نمایان است. چوبی به دست دارد و کشیک می‌دهد؛ این طرف و آن طرف می‌گردد و به صداها گوش می‌دهد. می‌گوید برخی از همسایه‌های هزاره‌اش هم حالا به مخالفان جدیدی تبدیل شده‌اند، چرا که می‌گویند این جنجال‌ها آرامش آنها را هم برهم زده است.

 

قرار دیدار با دلباختگان فردا است، ولی پیش از رفتن ما به محل دیدار، علی تلفنی می‌گوید که زکیه مصاحبه نمی‌کند. او پس از چند بار گفتگوی تلفنی از آمادگی زکیه برای مصاحبه مختصری خبر می‌دهد که شامل دیدار با سایر اعضا به‌ویژ زنان خانواده و فیلم‌برداری از جریان کار زکیه در خانه نمی‎شود.

 

علی بیرون دهکده‌ای در دامنه تپه‌های خشک و سوزان منتظر من و فیلم‌بردارم است. ما را به درون ده راهنمایی می‎کند. از تنگه‌ای می‌گذریم که یک طرف آن آخور خری است که در کشیدن بار هیزم و محصولات کشاورزی به پدر و برادران علی کمک می‌کند. آخر تنگه به درِ فلزی سفید مهمانخانه بیرون حیاط خانه منتهی می‌شود.

 

 
خنده به لب اما سخن از نگرانی عمیقی دارند

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
کنار درِ مهمانخانه درِ چوبی ضخیم دیگری است که به اتاق گلی کهنه علی و زکیه باز می‌شود. ولی ما به مهمانخانه می‌رویم که با موکت و تشکهای اسنفجی فرش شده. لحظاتی بعد زکیه هم وارد می‌شود. لباس‌های سفید و آبی پوشیده که تا حدی مدرن و شهری دانسته می‌شود.
 

پیش از شروع مصاحبه یادآور می‌شوند که انتظار نداشته باشم در میانه ده جلو دوربین بروند و همسایگان شاهد این صحنه باشند. وقتی بعداً موافقت می‌کنند که در داخل حیاط خانه خود قدم بزنند، هیچ یک از اعضای خانواده علی بیرون نمی‌آیند و تا آخر آنها را نمی‌بینم. از نظر بیشتر زنان بامیانی، تصاویر زنان نباید از تلویزیون پخش شود.

 

زکیه در خانه جدیدش کار زیادی ندارد. در کارهای روزانه با همسران برادران علی همکاری می‌کند که شامل دوشیدن گوسفندها، پخت‌و‌پز و شست‌وشو می‌شود. می‌گوید دیگر تحمل فرار در کوهها را ندارد. وزنش زیاد می‌شود و منتظر است که تا چند ماه دیگر کودکی به دنیا بیاید. علی در آبیاری و زدن گیاه‌های هرز مزرعه به پدرش کمک و گاهی در بازار کار روزمزد می‌کند.

 

وقتی با علی و زکیه درون حیاط می‌روم، متوجه می‌شوم که سوخت اصلی آنها سرگین حیوانات و هیزمی است که برادران علی از کوه می‌آورند. دیواره‌های سرگین روی بام خانه تا خزان خشک و برای زمستان سرمایه‌ای می‌شود. اعضای خانواده ۱۷ نفری محمد انور در همین خانه زندگی می‌کنند.

 

پیش از آن که پدر و برادران علی بیایند، او می‌گوید خانواده‌اش ازدواجش را ناممکن و باعث دشمنی دو قوم می‌دانستند. هر دو باری که زکیه برای پیوستن به علی به خانه او در "سرخ‌در" آمد، پدر علی دختر را به خانه پدرش در دهکده "خمِ کَلَک" بازگرداند و "غیرت" محمد زمان را بیشتر تحریک کرد. فشارها بر زکیه افزایش یافت و علی را هم برادرانش زدند.

 
 
 
زکیه می‌گفت که کبک علی را آزاد می‎کند و دیگر او نباید کبک نگهدارد

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
در جامعه سنتی بامیان بیان داستان‌های عاشقانه شخصی به‌ویژه در میان دختران معمول نیست. علی و زکیه به هر سوالی با تبسمی پاسخ می‌دهند. ولی در واقع سخن از نگرانی عمیقی دارند. زکیه می‌گوید: "زندگی ما را تهدید می‌کنند. به دنبال ما هستند، هر جا گیر بیاورند، زنده نمی‌گذارند." با وجود این، هر دو می‌گویند تا پای جان عاشق همدیگر خواهند ماند.
 
 

بامیانی‎ها عشق علی و زکیه را به عشق لیلی و مجنون تشبیه کرده‌اند، اما رسانه‌های غربی زندگی و عشق آنها را بیشتر به داستان رومئو و ژولیت شبیه دانسته‌اند. در افغانستان از ماه‌ها پیش کاراز گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از آنها به راه افتاده است.

 

می‌خواهم داستان دلدادگی خود را شرح دهند. زکیه می‌خندد و می‌گوید: "ما را نگذاشتند که به مکتب برویم، پشت گوسفندها فرستادند." بیسواد ماندند و در هیچ حرفه‌ای ماهر نشدند. محصول دوره چوپانی، عشقی بود که چهار سال پیش به زبان آوردند. آنگاه مردم و بعد خانواده‌های آن دو خبر شدند. برای خانواده زکیه اما این عشق جرم بود.

 

خانواده‌های محمد زمان و محمد انور روستاییانی پابند باورها و سنت‌هایند. آنها در گذشته در حد ساکنان دو دهکده با هم ارتباط داشتند. دو شگاف قومی و مذهبی بر محدودیت روابط آنها اثرگذار بود. حالا خویشاوندی آنها منجر به دشمنی شده است. هر دو خانواده زیر خط فقر به سر می‌برند.

 
 
محمد انور پدر علی ابتدا با عشق پسرش مخالفت کرد اما سرانجام حمایت کرد

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
محمد انور ۶۵ ساله را در مزرعه‌اش می‌بینم. مشغول زدن گیاهان هرز است. نیمی از دو جریب زمینش را سیب‌زمینی و بقیه را گندم کاشته که در کانون توجه خانواده است ولی محصول آن برای مخارج آنها ناکافی. انور انتظار دارد که ارزش محصول امسالش به حدود ۲۰ هزار افغانی برسد. اگر کار روزمزد پیدا شود، هر پنج مرد خانواده آماده کارند.
 
 

انور می‌گوید وقتی دانست که جدایی دختر و پسر ناممکن است، از آنها پشتیبانی و در روزهای دشوار حمایت مالی کرد. پارسال پای علی به دادگاه و پای زکیه به خانه امن کشیده شد. پس از هشت ماه دیدن جنجال و تهدید، نزد ملایی عقد بستند و فرار کردند. زکیه می‌گوید: "پلیس در تعقیب ما بود. قوم و خویش پدر و خود پدرم هم به دنبال ما بودند."

 

آنها دو ماه در کوه‌ها و روستاهای دور دست بامیان و زیر بارش برف و باران در حال فرار بودند. سرانجام پلیس علی را  گرفت و زکیه خود را به خانه امن معرفی کرد. پدر زکیه علی را متهم به آدم‌ربایی کرد. پرونده او در دادستانی کل کشور تنها با دخالت حامد کرزی رئیس جمهوری به درخواست سیما سمر رئیس کمیسیون حقوق بشر کلیک بسته شد.

 

استواری زکیه به پای عشق علی، خون محمد زمان را به جوش آورد و پایتخت را برای دلدادگان تنگ کرد. بامیان هم برای آنها شهر امنی نیست. هرچند غلام‌علی وحدت والی و خدایار قدسی فرمانده پلیس بامیان به من گفتند که در تامین امنیت این عشاق کوتاهی نخواهند کرد، ولی علی و زکیه می‌گویند که از دست دولت هم کار چندانی ساخته نیست.

 

 
 
آیا مخالفان زندگی مشترک آنها خواهند گذاشت که این دو جوان با هم پیر شوند؟

 

 

دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند

 
 
هر چند پلیس دیگر مانند یک ماه پیش به دنبال آنها نیست، اما زکیه می‌گوید که خانواده‌اش هیچگاهی دست از سر او و همسرش بر نخواهد داشت و اگر دستش برسد، انتقام زیر پا گذاشتن خط‌های قرمز "غیرت"، "قوم" و "مذهب" در ازدواج این دو جوان را خواهد گرفت.
 
 

در جامعه سنتی افغانستان از جمله بامیان این مرزها همچنان پررنگ است. اگر این مرزها با عشق شکسته شود، در موارد بسیاری بخشودنی نیست. گاه جوانان جان خود را بر سر این خطوط از دست می‌دهند. روح‌الله فروغ رئیس دفتر حقوق بشر بامیان می‌گوید که هر ماه دو تا سه مورد از این دست قضیه‌ها در این دفتر ثبت می‌شود.

 

بخت با علی و ذکیه بود که توانستند به‌هم برسند، هرچند در سایه ترس و نگرانی. اگرچه بالاترین مراجع دولتی و قضایی ازدواج‌شان را قانونی و شرعی دانسته‌اند، ولی هنوز این سوال جدی است که آیا مخالفان زندگی مشترک آنها خواهند گذاشت که این دو جوان با هم پیر شوند؟

 

عجیب ترین پروژه های مهندسی جهان +تصاویر

 هزاران سال است که بشر در حال تغییر دنیاست. امروزه ما با ساختمان های باورنکردنی و شاهکارهای مهندسی احاطه شده ایم که امری عادی به شمار می آیند. فهرستی از بزرگترین ساختمان هایی که بشر تاکنون ساخته را مشاهده خواهید کرد. هرکدامشان نشانه هایی هستند که جهان و درک ما از آن را تغییر داده اند و ما را به سازندگان بهتری تبدیل کرده اند.

هرم بزرگ جیزه، مصر

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

اولین پروژه بزرگ ساخت و ساز در تاریخ که توانایی بشر برای تغییر چشم انداز را تایید کرد. حدود ۴۵۰۰ سال پیش توسط تقریبا ۲۰۰۰۰۰ کارگر ساخته  شده و بیش از ۳۰۰۰ سال بلندترین ساختمان ساخته شده توسط بشر به شمار می رفت. با دقت زیادی از ۲.۳ میلیون ۲.۵ تن بلوک ساخته شده است.


دیوار چین

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

این دیوار که بیش از ۵۵۰۰ مایل طول دارد، چشم انداز آسیا را تغییر داد و صدها سال شمال چین را از هجوم متجاوزین در امان نگاه داشت. ساخت و ساز آن از قرن سه پیش از میلاد آغاز شد و تا قرن هفدهم میلادی ادامه داشت.


کولوسئوم روم
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

در یکی از قدرتمندترین امپراطوری های جهان که بخاطر ویژگیهای مهندسی اش شناخته شده بود ساخته شد. کولوسئوم تنها در ۸ سال یعنی از ۷۲ تا ۸۰ میلادی ساخته شد. کولوسئوم آمفی تئاتری تئاتری بود که گنجایش ۵۰۰۰۰ تماشاگر را داشت و الگویی برای اماکن ورزشی مدرن به شمار می رود.


تاج محل

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

تاج محل تعریفی نو از معماری ارائه داد. در دورانی که همه بناها با اهداف کاربردی یا عبادتگاه ساخته می شدند این مقبره شاهدی از عشق و احساس امپراتور مغول، شاه جهان به همسرش است. محبت شاه جهان در تمام جزئیات ساختمان به کار رفته و نشان داده شده است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند.


برج ایفل

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

در سال ۱۸۸۹ سرانجام برج ایفل از هرم بزرگ جیزه به عنوان بلندترین ساختمان جهان پیشی گرفت و به مدت ۴۱ سال تا زمان بهره برداری از ساختمان کرایسلر در نیویورک در سال ۱۹۳۰، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد. ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.


کانال پاناما
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

کانال پاناما که  یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی در جهان است در سال ۱۹۱۴ تکمیل شد. در گذشته کشتی‌ها برای عبور از اقیانوس آرام به اطلس مجبور بودند آمریکای جنوبی را دور بزنند اما پس از ایجاد این کانال به طور مستقیم از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی می‌روند. در شرایطی که راه معمولی کشتیرانی میان شهرهای نیویورک و سان فرانسیسکو ۲۲۵۰۰ کیلومتر مسافت دارد، عبور از کانال پاناما این مسافت را به ۹۵۰۰کیلومتر کاهش می‌دهد. ایجاد این آب راه ۷۷کیلومتری با دشواری‌های بسیاری همراه بود، به نحوی که پس از پایان کار در مجموع ۲۷۵۰۰ کارگر جان خود را از دست داده بودند.


راه آهن سراسری سیبری
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

راه آهن سراسری سیبری، طولانی‌ترین شبکه راه آهن جهان و مهم‌ترین خطر راه آهن روسیه است. راه آهن سراسری سیبری شبکه‌ای از راه آهن‌ها است که مسکو و بخش اروپایی روسیه را به استان‌های خاور دور روسیه و به مغولستان، چین و دریای ژاپن پیوند می‌دهد. این خط راه آهن ۹۲۸۸ کیلومتر درازا دارد و از شهر مسکو آغاز شده در شهر ولادی‌وستوک پایان می‌یابد. پیمودن هر مسیر یک‌سره با این قطار هفت روز به طول می‌انجامد.


سد هوور

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

سد هوور (بولدر) یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایالات متحده آمریکا است که بر روی رودخانه کلرادو در جنوب شرقی شهر لاس وگاس در مرز بین ایالت‌های نوادا و آریزونا بسته شده‌است. این سد تا پیش از احداث سد گراند کولیی در سال ۱۹۴۵ میلادی، بزرگترین سازه بتنی و بزرگترین نیروگاه برق‌آبی در جهان بود. مهندس این سدجان ال سویج بود.


تونل کانال مانش

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

طولانی ترین تونل زیردریایی جهان به طول تونل ۵۲ کیلومتر بندر ادوکاله فرانسه را به شهرک فولکستون انگلستان متصل می‌کند. این تونل در سال ۱۹۹۴ کامل شد  و روزانه  ۵۰۰۰۰ مسافر و ۵۴۰۰۰ تن بار از طریق آن حمل و نقل می کنند.


فرودگاه کانسای
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

 این فرودگاه در شهر اوساکا کشور ژاپن قرار دارد و در نوع خود بی نظیر است چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ قرار گرفتن در دل اقیانوس. این فرودگاه تا به حال از دو آزمون بزرگ گذشته است:  زلزله ۱۹۹۵ کوبه، و گردباد سال ۱۹۹۸ با سرعت باد ۱۲۰ مایل در ساعت.


پل میلو
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. جاده پل به طول ۲۴۶۰ متر بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید.


جزایر نخل، دبی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه شد. جزیره اول در سال ۲۰۱۰ کامل شد. برخلاف بیشتر پروژه های این فهرست هیچ بتن یا فولادی در ساخت این جزایر به کار نرفته است.


برج خلیفه، دوبی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است.


پل خلیج جیاوزهو
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

پل خلیج جیاوزهو واقع در استان شاندونگ چین است و با طول ۲۶٫۷ کیلومتر مسیر جاده‌ای به عنوان طولانی ترین پل روی آبی جهان هنگام در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. هدف از احداث این پل کاستن ۳۰ کیلومتر از مسیر معمول میان استان چینگدائو و منطقه هوآنگداو بود. ساخت این پل در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی پایان یافت. برای ساخت این پل ۱۰۰۰۰ نفر به مدت ۴ سال کارکرده‌اند و بودجه‌ای معادل ۵۵ میلیارد دلار صرف شد.

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 


ایستگاه فضایی بین المللی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

ایستگاه فضایی بین‌المللی  یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی که به اندازه یک زمین فوتبال است در مدار زمین و در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است.

 
 

ایرانی‌ ها و عراقی‌ ها عصبانی‌ ترین مردم جهان هستند

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم ایران در کنار عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند. 

 

 

 

 

 

 

 





در نظرسنجی این موسسه آمریکایی که نتایج آن جمعه ششم شهریور در نشریه ایندیپندنت منتشر شده، این هم آمده که مردم عراق، ایران و کامبوج، دارای بالا‌ترین میزان «تجربه‌های منفی روزانه» در جهان نیز هستند. 

 





ایرانی‌ها و عراقی‌ها «عصبانی‌ ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند. ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان این دو کشور گفته‌اند که به تازگی عصبانی شده بودند. 

 

 

 

 

 

 





موسسه نظرسنجی گالوپ ۱۰ سال است که نظرسنجی خوشحال‌ترین و ناراحت‌ترین مردم جهان را برگزار می‌کند.

 





در نظرسنجی سال ۲۰۱۴ این موسسه، ۱۵۳ هزار نفر از ۱۴۳ کشور جهان به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند. 

 

 

 

 

 





امسال نخستین بار است که هر ۱۰ کشور ابتدای فهرست از آمریکای جنوبی و لاتین می‌آیند. 

 





بر این اساس، پاراگوئه خوشحال‌ترین مردم جهان را دارد. پس از آن به ترتیب مردم کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، پاناما، ونزوئلا، کوستاریکا، السالوادور و نیکاراگوئه قرار دارند. 

 

 

 

 

 

 





مردم سودان، تونس و بنگلادش نیز به ترتیب، ناراحت‌ترین مردم جهان با کمترین میزان تجربه‌های مثبت روزانه هستند. 

 





در نظرسنجی سال گذشته گالوپ هم مردم ایران در کنار مردم عراق از جمله «غمگین‌ترین» مردمان جهان توصیف شده بودند.

 

 

10 موجود عجیب و غریب دنیا +تصاویر

شاید فکر کنید که همه حیوانات جهان همان هایی هستند که تاکنون درباره آنها خوانده و یا شنیده ایم اما این گونه نیست بلکه همیشه چیزهای جدیدی وجود دارد که کمتر دیده شده اند.

دراین نوشتار 10 تصویر از حیوانات متفاوت و عجیب را که در زندگی روزمره آنها را نمی بینم، ارایه خواهیم داد.

1ـ خارپشت لاک پشتی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


2ـ موش کور، ترکیبی از خفاش و روباه

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


3ـ مارمولک زره پوش؛ ترکیبی از مار و مارمولک

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


4ـ پستاندار آبزی و منقاردار و صدف خوار جنوب استرالیا، ترکیبی از اردک و سمور دریایی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


5ـ اکاپی؛ ترکیبی از زرافه و گورخر

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


6ـ سگ لاک دار

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


7ـ ترکیبی از آهو و موش صحرایی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


8ـ حیوانی مرکب از بز و فیل

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


9ـ خفاش سفید؛ ترکیبی از همستر و خوک

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


10ـ خوک ماهی مرکب

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب

 

اولین قلب مصنوعی جهان که یک ایرانی اختراع کرد را ببینید

نمایش اولین قلب مصنوعی جهان متعلق به ۴۲ سال پیش.

 

اولین قلب مصنوعی جهان/عکس
 
 
 

پروفسور توفیق موسیوند (مخترع نخستین قلب مصنوعی در جهان) در سال ۱۳۱۵در روستای ورکانه همدان، در یک خانواده شلوغ به دنیا آمد.  (برای مشاهده بیوگرافی اینجا کلیک کنید)

 

پروفسور توفیق موسیوند, قلب مصنوعی, ۱۴ اختراع پزشکی, فوق تخصص, جراحی قلب

 
 

ثروتمندترین افراد جهان +عکس

نشریه فوربس لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد که بیل گیتس همچنان در صدر این لیست قرار دارد.
 
 
 
نشریه فوربس روز گذشته لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد که بیل گیتس سرمایه دار آمریکایی همچنان در صدر این لیست قرار دارد.
 
 
 
بر اساس این لیست، بیل گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت، تولید کننده نرم افزارهای ویندوز، با مجموع ثروت ۷۹٫۲ میلیارد دلار، در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است. این شخصیت آمریکایی، در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است.
 
 
 
ارزش ثروت بیل گیتس در سال گذشته میلادی ۷۶ میلیارد دلار برآورد شده بود. غول ارتباطات همراه مکزیک، کارلوس اسلیم، نیز با ثروتی معادل ۷۷٫۱ میلیارد دلار جایگاه بعدی لیست نشریه فوربس را از آن خود کرده است.
 
 
 
از سوی دیگر ورن بافت، مدیر برکشایر هاتاوی، نیز با مجموع ثروت ۷۲٫۷ میلیارد دلار نیز در جایگاه سوم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. یکی از شاخص ترین افراد سال جاری این لیست، ستاره معروف بسکتبال آمریکایی است.
 
 
 
ثروتمندترین زن این فهرست نیز کریستی والتون است که در شش سال گذشته پنج بار در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.
 
 
 
مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک که اکنون ثروتش به ۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود، با پنج پله ترقی به جایگاه شانزدهم رسیده است.
 
 
 
جوان‌ترین میلیاردر جهان ایوان اشپیگل ۲۴ ساله بنیان‌گذار نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است که ثروتش به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.
 
 
 
الیزابت هولمز، بنیان‌گذار شرکت آزمایش خون ترانوس نیز با ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت به عنوان جوان‌ترین زن خودساخته در این فهرست نام گرفته است.
 
 
 
۱۳۸ نفر از کسانی که سال گذشته در این فهرست قرار داشتند امسال بیرون افتاده‌اند که می‌توان از میان آنها به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین و سلطان شکلات جهان اشاره کرد. فهرست مصور ثروتمندترین افراد جهان را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
بیل گیتس با ۷۹٫۲ بیلیون دلار
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 کارلوس اسلیم با ۷۷٫۱ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 وارن بافت با ۷۲٫۷ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 آمانسیو اورتگا با ۶۴٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لری الیسون با ۵۴٫۳ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 دیوید کوه با ۴۲٫۹ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 کریستی والتون مالک هایپر والمارت با ۴۱٫۷ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جیم والتون با ۴۰٫۶ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لیلیان بتنکورت با ۴۰٫۱ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 آلیس والتون با ۳۹٫۴ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 راب والتون با ۳۹٫۱ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 برنارد آلنارت با ۳۷٫۲ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 میخائیل بلومبرگ با ۳۵٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جف بزوس مالک آمازون با ۳۴٫۸ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 مارک زاکربرگ با ۳۴٫۴ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لیکا شینگ با ۳۳٫۳ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 شلدون آدلسون با ۳۱٫۴ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لری پیج با ۲۹٫۷ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 سرجی برین با ۲۹٫۲ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج چافلر با ۲۶٫۹ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 فارس مارس ۲۶٫۶ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 تامسون رویترز با ۲۵٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج پائولو لمان با ۲۵ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 شائو کی با ۲۴٫۸ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج سوروس با ۲۴٫۲ بیلیون دلار 

 

 

مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید، این شمالی ترین شهر دانمارکی هاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند.

دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند

Bordering the North Sea and Baltic٬ اسکاگن دانمارک٬ تصاویر اسکاگن دانمارک٬ تصاویر شهر اسکاگن دانمارک٬ تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند٬ دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند٬ شهر اسکاکن٬ شهر+اسکاکن٬ فیلم تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ مرز دریای بالتیک و دریای شمال! مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت +فیلم٬ مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت٬ مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم٬ مـرز دریای شمال و بالتیک

 

 دانلود فیلم 

حجم: ۱ مگابایت 

 

 

 

معجزه قرآن دو دریا کنار هم
مـرز دریای شمال و بالتیک که به طور شگفت انگیزی هرگز از بین نمیرود …
.
و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سوره مبارکه الرحمن
… مرج الْبحْریْن یلْتقیان (۱۹) بیْنهما برْزخٌ لا یبْغیان (۲۰) فبأی آلاء ربکما تکذبان (۲۱) یخْرج منْهما اللؤْلؤ و الْمرْجان (۲۲)
(۱۹)٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.(۲۰)٫ اما میان آن دو حد فاصلیاست که به هم تجاوز نمی کنند.(۲۱)٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟(۲۲)٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می شود.

آیا تا به حال فکر کرده اید ، چرا وقتی سفره های آب زیر زمینی در مجاورت دریا قرار می گیرند ، شوری آب دریا به درون سفره های آب شیرین نفوذ نکرده و آنها را شور و تلخ نمی کند ؟ حتما می دانید اگر چنین اتفاقی بیافتد ، سفره های آب زیر زمینی شیرین غیر قابل شرب می شوند . خبر دادن از وجود مرز و حایل بین آب شور و شیرین در دریاها ، یکی دیگر از اعجازهای علمی قرآن است .

Bordering the North Sea and Baltic٬ اسکاگن دانمارک٬ تصاویر اسکاگن دانمارک٬ تصاویر شهر اسکاگن دانمارک٬ تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند٬ دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند٬ شهر اسکاکن٬ شهر+اسکاکن٬ فیلم تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ مرز دریای بالتیک و دریای شمال! مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت +فیلم٬ مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت٬ مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم٬ مـرز دریای شمال و بالتیک

 

همه شما درمورد اهمیت آب به عنوان مایه حیات بشر و همه موجودات زنده ، آگاهی دارید . آب در فرهنگ اسلامی ، سمبل حیات ، مایه پاکی و رفع آلودگی ، سرمایه عمومی و بهترین نوشیدنی معرفی شده است . کلمه ” ماء ” ( آب ) ۵۹ بار در قرآن بکار رفته است . در آیات متعددی ، آب عامل حیات شمرده شده است . خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء متذکر می شود که : ” ما هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم . “

رسول خدا ( ص ) آب را بهترین نوشیدنی در دنیا و آخرت دانسته ( بحار الانوار ، ج ۶۶ – ص ۵۶ ) و امام رضا (ع) از اهل بیت ایشان ، مزه آب را ، به مزه و طعم زندگی توصیف کرده است . ( بحار الانوار ، ج ۴۹ ، ص ۹۹ )

آب های شیرین و شور ، از موضوعات مورد بحث در رشته آب شناسی است . اشاره به این مسئله در قرآن ، توجه اندیشمندان را به خود جلب کرده است . در آیه ۵۳ سوره فرقان می خوانیم :

” او کسی است که دو دریا را در کنار هم قرار داد ، یکی گوارا و شیرین و دیگری شور و تلخ و در میان آنها برزخی قرار داد تا با هم مخلوط نشوند و از هم منفصل و جدا باشند . “

بسیاری از نکاتی را که قرآن درمورد دریاها مطرح کرده است ، بشر قرنها از آن بی اطلاع بود و به آن توجه نداشت . آیه۶۱ سوره نمل با اشاره به مرز میان آب شور و شیرین ، آن را نشانه قدرت خداوند ذکر می کند و

می فرماید : « یا کسی که زمین را مسقر و آرام قرار داد و میان آن نهرهایی روان ساخت و برای آن کوههای ثابت و پابرجا ایجاد کرد و میان دو دریا مانعی قرار داد ( تا با هم مخلوط نشوند ، با این حال ) آیا معبودی با خدا است ؟ نه ، بلکه اکثر آنها نمی‏ دانند . »

همچنین در آِیه ۱۲ سوره فاطر آمده است : ” دو دریا یکسان نیستند . این یکی ، دریایی است که آبش گوارا و شیرین و نوشیدنش خوشگوار است ، و آن یکی ، شور و تلخ و گلوگیر است ، ( اما ) از هر دو گوشتی تازه می‏ خورید و وسایل زینتی استخراج کرده می‏ پوشید ، و کشتیها را در آن می‏ بینی که آبها را می‏ شکافند ( و به سوی مقصد پیش می‏ روند ) تا از فضل خداوند بهره گیرید و شاید شکر ( نعمتهای او را ) بجا آورید . “

با پیشرفت دانش روشن شد که سفره های آب شیرین در ساحل در کنار دریا یافت می شود ، بدون آنکه شوری آب دریا در آنها اثر کند . ازآنجا که وزن مخصوص آب شیرین کمتر از وزن مخصوص آب شور است ، در نواحی ساحلی ، آب شیرین در روی آب شور دریا قرار می گیرد . میان آب شیرین و آب شور دریا ، حدّ و مرزی وجود دارد که آن را سطح تداخل یا سطح مشترک می نامند . در مناطق ساحلی ، بیشترین تنوع موجودات زنده یافت می شود . این مناطق حداکثر ۲۰۰ متر عمق دارند و نور خورشید می تواند در آنها نفوذ کند . در نتیجه ، انواع موجودات اعم از جُلبکها ، نرم تنان و ماهیها در این محیط ها رشد می کنند و اینها یکی از منابع مهم تامین غذای انسانها بشمار می روند . علاوه بر آن ، مناطق ساحلی از نظر رسوبات و تشکیل آهن ، منگنز ، آلومینیوم و سایر املاح و فلزاتی که ذخایری با ارزش هستند ، از اهمیت برخوردارند .

مصداق های مختلفی از دریاهای شوری وجود دارد که هر یک ترکیبات و خصوصیات خاص خود را دارند و با هم مخلوط نمی‌شوند . مانند دریای احمر و اقیانوس هند . نمک و گرما در دریای احمر بیشتر از اقیانوس هند است . میان آنها آبی وجود دارد که از نظر خصوصیات ، حد متوسط این دو دریا است . اقیانوسها نیز درواقع از دریاهای متعددی تشکیل شده‌اند که از نظر غلظت ، دما ، ترکیب و شرایط زیستی با هم فرق دارند ، ولی مرز ناپیدایی میان آنها وجود دارد و مانع مخلوط شدن آب آنها می شود . در قرن بیستم با عکس برداری از اقیانوسها توسط ماهواره‌ های پیشرفته ، دانشمندان به این موضوع پی بردند . اقیانوس شناسان با مشاهده تفاوت رنگ آبهای اقیانوسها ، آنها را بررسی کرده و دریافتند که اقیانوسها درواقع از دریاهایی تشکیل شده اند که به هم متصل اند ، ولی از مرز مشخصی فراتر نمی ‌روند و با هم مخلوط نمی ‌شوند .

درواقع ، یک نیروی فیزیکی به نام ” کشش سطحی ” موجب می شود که آبهای دو دریا با خصوصیات مختلف با هم مخلوط نشوند . کشش سطحی ایجاد شده توسط اختلاف چگالی آبهای آنها ، درست مانند یک دیوار نازک بین آنها عمل می کند و مانع اختلاط آب دریاها می شود . با آْنکه موجهای بزرگ و جریان های قوی در این دریاها وجود دارد ، این دریاها مخلوط نمی شوند و مرز حائل میان آنها از بین نمی رود .

دکتر موریس بوکای ، اندیشمند و پزشک فرانسوی می گوید : « هیچیک از آیات قرآن درباره دریاها ، با عقاید ، اساطیر یا خرافات موجود در عصر نزول قرآن ، همخوانی ندارد . آیاتی از قرآن که به بحث درباره اقیانوسها و دریاها می پردازند ، موضوعاتی قابل تامل و اندیشیدن هستند و نشانه هایی از قدرت خداوند هستند . » وی می افزاید : « اکنون پدیده عدم اختلاط فوری آبهای شور دریاها با آبهای شیرین رودهای بزرگ ، به خوبی شناخته شده است . برخی تصور می کنند که منظور قرآن از این پدیده ، اشاره به دجله و فرات است ، اما رودهای بزرگ زیادی مثل می سی سی پی و یانگ تسه ، همان خصوصیات را دارند . این آیات ، علاوه بر آنکه اعجاز بشمار می روند ، بشر را به منافع حاصل از آبهای شیرین و شور مثل مرجان ، مروارید و سایر اشیاء و زیورهای ارزشمند توجه می دهند و خواننده را به تامل فرا می خوانند . »

آیاتی که به فاصله دریاها اشاره دارند ، دارای نکات معرفتی نیز هستند . مفسران تفسیر دیگری از این آیات ارائه کرده اند . به تعبیر آنها اینکه خداوند دو آب شیرین و شور را به هم نزدیک کرد ، ولی آنها را در هم نیامیخت ، نمادی از تفاوت مومن و کافر است . در تفسیر این آیات گفته شده با آنکه مؤمن و کافر هر دو در روی زمین در کنار هم زندگی می کنند ، درعین حال با هم یکی نیستند .

در این آیات ، مؤمن و کافر به آب گوارا و آب شور تشبیه شده اند ، بدین معنا که مومن و کافر هرچند در بسیاری از مظاهر زندگی شبیه به هم هستند ، اما در طی مراحل رشد و کمال ، یکسان نیستند . مؤمن دارای فطرتی پاک و اصیل است که به واسطه سرشت پاک و اعمال نیک خود ، سعادت ابدی را کسب می کند . اما کافر با انحراف از فطرت انسانی خود ، هلاک و گمراه می شود . این دو ، مانند آبهای شور و شیرین گرچه در بسیاری از امور متعارف زندگی مشترکند و از نعمتهای الهی نظیر ماهی و انواع خوراکیها مثل هم بهره می برند ، اما در هدف و مقصد زندگی از هم بسیار فاصله دارند .

خدای متعال در آیه ۳۹ سوره نور ، اعمال کافران را به سرابی تشبیه می کند . شخص تشنه ، سراب را آب تصور می کند ، اما هنگامی که به آن می رسد ، درمی یابد که به چیزی دست نیافته است . کافرانی که از نور ایمان بی بهره اند ، در تاریکی و ظلمت شدید بسر می برند . آیه ۴۰ سوره نور ، ظلمتی را که کافران در آن قرار دارند ، به تاریکیهای موجود در اعماق اقیانوسها تشبیه کرده است . لازم به ذکر است در اعماق اقیانوسها ، موجهایی بر روی هم قرار دارند و فضایی کاملا تاریک بوجود آمده است . بر طبق علم اقیانوس شناسی بین ۳ تا ۳۰ درصد نور خورشید در سطح دریا بازتاب می یابد . سپس ، در عمق ۲۰۰ متری دریا ، تقریبا تمامی رنگهای طیف نور – بجز رنگ آبی – جذب می شوند . در این آیات آمده است : « کسانی که کافر شدند اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر ، که انسان تشنه آن را از دور آب می‏ پندارد ، اما هنگامی که به سراغ آن می‏ آید ، چیزی نمی‏ یابد ! و خدا را نزد آن می‏یابد … » ، « یا همچون ظلماتی در یک دریای عمیق و پهناور ، که موج آن را پوشانده ، و بر فراز آن موج دیگری است ، و بر فراز آن ابری تاریک است ، ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری … » ( نور آیات ۳۹ و ۴۰ )

نکته ای که متفکران را به حیرت افکنده ، اشاره خداوند متعال به وجود دو موج در دریاهاست . با تکامل تکنولوژی و فرستادن زیر دریایی های پیشرفته به اعماق اقیانوسها ، دانشمندان متوجه شدند که به علت غلظت بیشتر آبهای واقع در اعماق دریاها ( در مقایسه با آبهای سطحی ) دو نوع موج در درون آنها پدید می آید . موجهای داخلی و موجهای سطحی / امواج لایه زیرین که تاریک هستند دیده نمی شوند ، اما امواج فوقانی قابل رؤیتند . گویی امواج بر هم انباشته شده و موجی بر روی موج قرار دارد !

 

1349e

 

پروفسور دوگارو ، اقیانوس شناس آلمانی ، پدیده امواج بر فراز یکدیگر را حقیقتی علمی و کاملا روشن می دانست . درعین حال ، وی بر این باور بود : « با پیشرفت علم ، نیازی به دین نیست . » اما وقتی آیات سوره نور را شنید ، با شگفتی اظهار داشت : ” امکان ندارد این سخنان انسان باشد . این آیات دلیلی بر اعجاز دین اسلام است . »

حال باید اندیشید آیا بشری که هزار و چهار صد سال پیش در بیابانهای خشک و سوزان عربستان می زیسته ، می توانست بدون اتکاء به علم الهی از موجهای داخلی در اعماق اقیانوسها خبر دهد ؟ اینجاست که باید دربرابر قرآن و اعجاز آن فروتنی نمود و در این آیه زیبا تامل کرد که می فرماید : « مسلماً در آفرینش آسمانها و زمین ، و آمد و رفتِ شب و روز ، نشانه‏ های ( روشنی ) برای خردمندان است . ” ( آل عمران – ۱۹۰

 

 

وحشتناک ترین زایمان در جهان

وحشتناک ترین زایمان در جهان

زنی در ولایت بامیان افغانستان، برای به دنیا آوردن پنجمین کودکش شکم خود را پاره کرد و نوزادش را به دنیا آورد!

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسؤولان بیمارستان مرکزی بامیان گفته‌اند که این زن ۲۸ ساله شهلا نام دارد و پس از پاره‌کردن شکم و بیرون‌ کشیدن نوزادش در حالتی خون‌آلود به بیمارستان آورده شده‌است.

آنها همچنین گفته‌اند که این خانم برای به دنیا آوردن کودکش شکم خود را به طول ۱۲سانتی‌متر پاره کرده‌است.

خانم شهلا در ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان زندگی می‌کند و ۴ فرزند دیگر نیز دارد.

مسؤولان بهداشتی در بامیان می‌گویند که توام با آثار جراحی، آثار سوختگی نیز در بطن این خانم دیده شده‌است.

بر اساس این گزارش، وی چندی‌ پیش به بیمارستان مراجعه کرده تا کودکش را از شکمش بیرون بکشند، اما به علت این‌که کودک ۷ ماهه او از بین نرود پزشکان از این عمل خودداری کردند، اما خانم شهلا پس از دریافت پاسخ رد از طرف بیمارستان و بازگشت به خانه، به علت  درد شکم، خود به این عمل اقدام کرده و کودکش را از شکم خود بیرون کشیده است.

 

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

 

گینسی شدن این مرد 51 ساله با حرکاتی حیرت آور و دیدنی

 

 مرد روحانی که 51 سال سن دارد علاوه بر اینکه می تواند 22 فرد را روی پشتش نگه دارد به عنوان قویترین مرد روحانی نامش را در کتاب رکوردهای  گینس به ثبت رسانده است.او صاحب چندین رکورد است.از جمله اینکه می تواند با بدن ورزیده خود هواپیما سنگین را بکشد.

 

به گزارش تکناز  جناب “کوین فست” با حرکات حیرت اور خود خیلی ها را شگفت زده می نماید.وی در کارهایش از “لوئیس سایر” مرد قدرتمند قرن 19 الهام گرفته است.او علاوه بر کشیدن هواپیما 189 تنی قادر است 500 کیلو وزنه را روی دوش خود نگهداری نماید.

 

او همچنین قادر است ماشین اتش نشانی را 100 فوت به دنبال خود بکشد و کمرش اینقدر قدرتمند است که می تواند وزن 22 زن را تحمل نماید.او ساکن کاناداست و قبلا به عنوان کشیش در کلیسای سنت پل لوتران به تعمید افراد می پرداخته است.

 

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس
 

منبع: دیلی خبر

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

در این بخش با 10 مرد،زن ویا حیوان اشنا می شوید که تا کنون کسی نتوانسته رکوردهای دیدنی آنها را بشکند. انسان ها یا حیوانات  خارق العاده و عجیب الخلقه در هر گوشه ای از دنیا پیدا می شوند. سنت ثبت برخی کارهای خارق العاده یا عجیب در کتاب رکوردهای گینس چند دهه ای است که باب شده است و البته برخی به واسطه خصوصیات مادرزادی و ژنتیک و برخی دیگر با انجام برخی کارهایی که دیگران از آن امتناع دارند یا حتی کارهای عجیب و غریبی که شاید خیلی ها مایل یا قادر به انجام آن نباشند سعی می کنند نام خود را وارد این کتاب کنند.

 

در آلبوم تصویری زیر برخی رکوردهای گینس که تا کنون شکسته نشده است می آید:

 

 باباقوری ترین چشم های دنیا : کیم گودمن آمریکایی با قابلیت خروج قرنیه 1.2 سانتی متر از بیرون حدقه چشمش در سال 2007 عنوان بیرون ترین چشم دنیا را در رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 آکشات ساکسنای هندی در یک سالگی موفق شد رکورد بیشترین انگشت دنیا را با 34 انگشت مجموع دست و پا به دست آورد. او در هر دست خود 7 انگشت و در هر پایش 10 انگشت دارد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 لاکی دایموند ریچ آمریکایی بیش از هزار ساعت از عمر خود را صرف ” تتو ” کردن روی بدنش کرده است. او همه جای بدنش را خالکوبی کرده و حتی دور انگشت پاهایش نیز خالکوبی دارد

 

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 “جکی بیبی ” آمریکایی در سال 1999 با 74 مار زنگی در یک وان حمام کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

خانم شی گویپینگ چینی در سال 2004 موفق شد با ثبت رکورد 5 متر و 62 سانتی متر عنوان بلند مو ترین زن جهان را در گینس به نام خود ثبت کند

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 ” ظفر گیل ” در سال 2009 موفق شد بلا بلند کردن وزنه 73 کیلویی با گوش خود عنوان قوی گوش ترین مرد جهان را کسب کند

 

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

الین دیویدسون در سال 2001 عنوان بیشترین “پیئرسینگ” زن دنیا را کسب کرد. او 720 قطعه پیئرسینگ در بدن خود دارد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

سلطان کوسن ترکیه ای در سال 2009 با 2 متر و 47 سانتی متر طول عنوان بلند ترین مردن دنیا را کسب کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

هیون سنت برندی در سال 2005 با 15 سانتی متر قد کوتاه ترین سگ دنیا شناخته شد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 نیپر گرونیمو ” خرگوش ترین ” خرگوش دنیا با 79 سانتی متر در سال 2003 عنوان بلند گوش ترین خرگوش دنیا را به نام خود ثبت کرده است

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

کشور چین بخاطر عجایب بسیار زیادی که از گذشته تا به امروز داشته از لحاظ فرهنگ، جمعیت، اقتصاد، علم و …. یک کشور عجیب و جالب دنیا شناخته شده است.

 

چین این روزها به عنوان یکی از کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود و تقریبا تمام افراد دنیا حداقل یک وسیله چینی همراه یا در خانه شان دارند که روزانه از آن استفاده می کنند. این کشور غیر از کپی کاری و تولید انبوه موارد قابل ذکر دیگری نیز دارد.

 

پرجمعیت اما مسن

چین دیگر در همه جهان با جمعیت عجیب و غریبش مشهور است و همه می‌دانند که هیچ کشوری در دنیا در این زمینه به پای آن نمی‌رسد. آخرین تخمین‌ها، جمعیت این کشور را 1,347,350,000نفر نشان می‌دهد. حدود نیمی از جمعیت چین در مناطق روستایی ساکن هستند. جمعیت شهرنشین چین از سال ۱۹۹۰ با سرعت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۵۱/۳ درصد جمعیت چین در مناطق شهری ساکن هستند؛ رقمی که در سال ۱۹۹۰ تنها ۲۶درصد بود. با وجود این جمعیت زیاد، چین با مشکل بزرگی بنام “افزایش سالمندان” مواجه است.

 

براساس پیش‌بینی سازمان ملل، جمعیت بالای ۶۰ سال چین احتمالاً تا سال ۲۰۵۰ با دو برابرشدن، به رقمی حدود ۴۳۸ میلیون نفر می‌رسد. پرداخت حقوق بازنشستگی این افراد یکی از مشکلات اقتصادی چین است. افزایش سن بازنشستگی یکی از گزینه‌هایی است که دولت چین می‌خواهد از آن به‌عنوان راهکاری در این زمینه استفاده کند. هر چند این اقدام با نارضایتی عمومی همراه خواهد بود اما دولت این کشور هم برای مقابله با این وضعیت گزینه‌های زیادی ندارد. با معیار‌های جهانی، بازنشسته‌های چین حقوق زیادی نمی‌گیرند اما به‌نظر مردم این کشور، این حقوق خوب به‌نظر می‌آید. میانگین حقوق بازنشستگی در این کشور حدود ۳۶۰دلار در ‌ماه است که حدود نصف حقوق افراد شاغل به‌حساب می‌آید. علت اصلی افزایش طبقه مسن چین اجرای سیاست سختگیرانه تک‌فرزندی طی‌سال‌های 60 -1950 است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

 بیشترین جمعیت آنلاین جهان

از هر پنج‌کاربر اینترنت در جهان یک نفرشان چینی است! چین با دسترسی حدود ۵۱۳ میلیون نفر از شهروندانش به اینترنت بیشترین جمعیت آنلاین جهان را دارد و در این زمینه رکورددار است. چین در رشد دسترسی به اینترنت هم حرکت سریعی داشته است. در سال ۲۰۰۰ تعداد کاربران اینترنت چین تنها ۲۳ میلیون نفر بود اما اکنون در این زمینه رکوردشکن است؛ هرچند دولت این کشور از پیشتازان فیلترینگ هم به‌حساب می‌آید. در پروژه موسوم به “دیواره آتشین عظیم” مقام‌های چینی سایت‌های خاصی را از دسترس کاربران‌شان خارج کرده‌اند. بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به همین‌خاطر در چین قابل دسترسی نیستند اما چینی‌ها برای آنها جایگزین خاص خود را دارند. Qzone مشهورترین شبکه اجتماعی این کشور است که براساس آخرین آمارها 480میلیون عضو دارد. Sina Weibo را جایگزین توئیتر در چین می‌شمارند که براساس گزارش فوریه سال‌جاری ۳۰۰میلیون کاربر در این کشور از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم در چین قابل دسترسی نیست و سایت Baidu عملاً جایگزین آن به‌حساب می‌آید. به جای یوتیوب هم چینی‌ها بیشتر از سایتی به نام Youku برای اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده می‌کنند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  تقریباً همه بی‌سیم!

در چین ۹۰۰ میلیون نفر “شو‌جی” یا همان تلفن‌همراه دارند و بیشتر زندگی خود را با آن می‌گذرانند. براساس این آمار تقریباً همه بزرگسالان چین در سراسر این کشور تلفن همراه دارند. استفاده از تلفن همراه برای استفاده از اینترنت هم بسیار مرسوم است. برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که چینی‌ها ۷۰ درصد وقت خود را آنلاین سپری می‌کنند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  طلوع آفتاب در ۱۰ صبح!

چین که در شرق آسیا قرار گرفته 9,640,821 کیلومترمربع وسعت دارد و از نظر وسعت مناطق خاکی، دومین کشور بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. براساس تعریف‌های مختلفی که از مجموع وسعت کشورها می‌شود چین در رده‌بندی کلی کشورها از نظر وسعت کل در مقام سوم یا چهارم قرار می‌گیرد. این کشور دارای مرز زمینی با ۱۴کشور است و همچنین از سمت شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دیگر آب‌های آزاد احاطه شده ‌است.

 

با این وسعت، زیاد چین تا سال ۱۹۴۹، پنج ساعت رسمی در نقاط مختلف خود داشت اما در سال ۱۹۴۹ و بعد از جنگ داخلی این کشور جمهوری خلق چین به‌عنوان اتحاد بیشتر این کشور یک ساعت واحد را برای کل کشور که هشت‌ ساعت جلوتر از گرینویچ است درنظر گرفت. این اقدام باعث شد که مثلاً در برخی مناطق غربی چین طلوع آفتاب در ساعت ۱۰صبح به‌وقت رسمی باشد! به همین‌خاطر استفاده غیررسمی از ساعتی موسوم به ساعت ارومغی در مناطق غربی مرسوم است که دوساعت از ساعت رسمی کشور عقب‌تر بوده اما مشکلات مردم را حل می‌کند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  از سهمیه‌بندی غذا تا دومین اقتصاد بزرگ جهان

از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین در سال ۱۹۷۸، این کشور یکی از سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی دنیا را داشته است. این کشور اکنون دومین اقتصاد بزرگ دنیا براساس تولید ناخالص به‌حساب می‌آید و بزرگترین صادر‌کننده جهان است. چینی‌ها علاوه بر اینکه بیشترین صادرات جهان را دارند دومین وارد‌کننده بزرگ کالا هم هستند. این رشد اقتصادی را چینی‌ها مدیون اصلاحات دنگ شیاپینگ هستند که بستر مناسبی برای رشد جادویی اقتصاد این کشور فراهم کرد. تا دهه ۱۹۸۰ غذا در چین به‌شدت سهمیه‌بندی می‌شد و به‌عنوان نمونه تا چند دهه پیش، گوشت در چین یک غذای تجملی به‌حساب می‌آمد و بیشتر مردم ماهی یک یا دو بار می‌توانستند گوشت بخورند.

 

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص ملی چین (اسمی) ۷/۲۹۸ تریلیون دلار است و اگر همین روند ادامه پیدا کند آمریکا را هم پشت سر می‌گذارد. چین بزرگ‌ترین ذخایر ارزی جهان را دارد و رهبران اتحادیه اروپا به همین‌خاطر با مشکلات اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه به سراغ چین رفتند تا به آنها کمک کند. بیش از ۵۰درصد مردم چین کشاورزند. صنعتگران 24درصد و کارمندان و بازرگانان26درصد نیروی کار فعال این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  مرکز کارخانه‌های جهان

کارخانه‌های بسیاری از شرکت‌های مهم جهان به‌ دلایل مختلف مانند پایین بودن بهای انرژی و نیروی کار، در چین مستقر هستند. به‌عنوان نمونه سال گذشته تولید کالاهای شرکت اپل در چین جنجال‌ساز شد و گروهی از مقام‌های آمریکا درباره تولید محصولات این شرکت فناوری در چین اعتراض کردند. استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل علاوه بر ارزان بودن نیرو و مسئله هزینه، تخصص، اطلاعات و کار خوب چینی‌ها را علت تولید محصولات این شرکت در چین به جای آمریکا اعلام کرده بود. به گفته جابز پیدا کردن متخصصانی که در آمریکا ۹‌ماه زمان می‌برد در چین طی دوهفته صورت گرفته است. از سال ۲۰۰۰ همه محصولات اپل در چین تولید می‌شوند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  بمب ساعتی اقتصاد چین

با وجود اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید اما این کشور نیز اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. آمارها در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در مقایسه با یک سال قبل ضعیف‌تر شده است. ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در آگوست سال‌جاری به صراحت اعلام کرد که اقتصاد کشور تحت فشار قرار دارد و مشکلات چین ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. در ‌واقع چین با مشکل کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای صادراتی این کشور و همچنین رشد کم مصرف داخلی روبه‌روست. با توجه به مطلوب نبودن شرایط اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا (به‌عنوان دو بازار بسیار بزرگ کالاهای چینی) نگرانی از ادامه روند ضعیف رشد اقتصادی چین، همچنان وجود دارد. در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن (سه ماهه دوم سال‌جاری) رشد تولید ناخالص داخلی چین تنها 7/6 درصد بوده است. هر چند این میزان رشد در مقایسه با کشورهای غربی خیلی خوب است اما کندترین نرخ رشد چین در طول سه سال گذشته به‌حساب می‌آید.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  کشوری با ۲۴۰ کلاهک هسته‌ای

ارتش آزادیبخش خلق که به نیروهای مسلح هوایی، دریایی و زمینی چین گفته می‌شود با داشتن 2/3 میلیون سرباز فعال، بزرگ‌ترین ارتش جهان به‌حساب می‌آید. چینی‌ها با ژاپن، فیلیپین و ویتنام مناقشه‌های ارضی دارند؛ مسئله تایوان و اختلافات با آمریکا هم سال‌هاست ادامه دارد.

 

براساس آمار سال ۲۰۱۰ ارتش چین هزار و ۳۲۰ فروند جنگنده، ۹زیردریایی، ۲۷ ناوشکن و ۲۴۰کلاهک هسته‌ای دارد و مجموع بودجه نظامی این کشور ۱۴۳میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. از لحاظ بودجه دفاعی، چین به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای پس از آمریکا دومین کشور جهان است. براساس گزارشی که در آگوست سال ۲۰۱۱ منتشر شده، تخمین زده می‌شود که چینی‌ها ۱۹۵ موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ازجمله ۷۵موشک بالستیک بین‌قاره‌ای در اختیار دارند. به‌عنوان نمونه از سال ۲۰۰۰، ارتش چین تلاش گسترده‌ای برای مدرنیزه کردن تجهیزات خود با خرید جنگنده‌های سوخوی اس‌یو-30 از روسیه کرد. این کشور همچنین جنگنده‌های مدرنی مانند چنگدو‌جی-۱۰ و چند نسل شنیانگ تولید کرده است. علاوه بر این چین سامانه‌های موشکی اس-300 و اس-400 تولید روسیه را در اختیار دارد. به‌عنوان نمونه موشک‌های اس-۳۰۰ چین مستقر در تنگه تایوان توانایی حمله به فضای هوایی تایوان را دارند و تهدیدی برای تمامی هواپیماهای آمریکایی به جز هواپیماهای فوق‌العاده رادارگریز بی-۲ و جنگنده اف-۲۲ راپتور به شمار می‌روند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  مشکلات جمعیت زیاد و صنعتی‌بودن

جمعیت زیاد چین و کارخانه‌های مختلف آن باعث شد تا این کشور در سال ۲۰۰۷ از آمریکا در تولید گازهای گلخانه‌ای پیشی بگیرد. هفت‌شهر از آلوده‌ترین شهرهای جهان در چین هستند که مرگ زودرس سالانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر را رقم می‌زند. مقام‌های چینی تلاش دارند تا این مشکلات را حل کنند اما نگاهی به حجم اقتصاد و جمعیت چین به راحتی پیچیده بودن این موضوع را مشخص می‌کند؛ به همین‌خاطر برای هر توافقی درباره تغییرات آب و هوایی، چین یکی از کشورهای تعیین‌کننده به‌حساب می‌آید.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  متهم به کپی‌کاری

چینی‌ها در طول سال‌های گذشته همیشه به کپی کردن فناوری کشورهای دیگر متهم شده‌اند. زمانی که تصاویری از جنگنده رادارگریز چین موسوم به چنگدو جی-۲۰ در جریان سفر رابرت گیتس به پکن منتشر شد رسانه‌های غربی اعلام کردند که این جنگنده با الگوبرداری از مدل‌های آمریکایی ساخته شده است. در سپتامبر سال‌جاری میلادی هم چین نخستین ناو هواپیمابر خود را معرفی کرد و بازهم در این زمینه متهم شد. پیش از این جنگنده اف-22به همراه جنگنده‌های در حال آزمایش اف-35ساخت شرکت لاکهید مارتین تنها جنگنده‌های نسل پنجم جهان به‌حساب می‌آمدند. اف-22علاوه براین تنها جنگنده‌ عملیاتی جهان بود که می‌توانست به‌طور کلی از دید رادارها پنهان بماند.

 

مقام‌های آمریکا پیش از این به خوبی از تلاش دولت چین و سرمایه‌گذاری گسترده این کشور در بخش نظامی خبر داشتند اما هیچ وقت تصور نمی‌کردند که چینی‌ها این قدر سریع بتوانند فاصله خود را با آنها کم کنند و در چشم برهم زدنی در یک قدمی دستیابی به تجهیزات راهبردی این کشور قرار بگیرند. جنگنده رادارگریز چین در واقع یکه‌تازی آمریکا را در میدان جنگنده‌های نسل پنجم جهان از بین برده است و به همین‌خاطر در کنار پیشرفت‌های دیگر نظامی، پکن باعث نگرانی‌ شدید مقام‌های واشنگتن شده است. زمانی که یک بالگرد رادارگریز آمریکا در جریان عملیات کشتن اسامه بن لادن در ابوت‌آباد پاکستان سقوط کرد بسیاری از رسانه‌ها از انتقال لاشه آن به چین خبر دادند. گفته می‌شود این بالگرد اطلاعات بسیار مهمی به چینی‌ها داده است و آنها از تمامی اجزای آن استفاده کرده‌اند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  سه برابر بیشتر از دنیا اعدام می کنند

با توجه به بالا بودن جمعیت در چین میزان جنایت و خلافکاری نیز در آن زیاد است. این باعث شده است که میزان اعدام در این کشور 3 برابر بیشتر از کل اعدام های دنیا است. در سال 2008 به طور رسمی 1718 نفر در این کشور اعدام شدند اما پژوهشگران سیاسی می گویند این مقدار بیش از 6 هزار نفر بوده است و این میزان تقریبا نزدیک به 3 برابر بیشتر از تمام دنیا است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  بچه هایی با نام المپیک

المپیک سال 2008 برای چینی ها به عنوان یک نقطه عطفی شناخته می شود به طوری که تمامی مردم این کشور علاقه خاصی به این مسابقات داشتند. از ابتدای سال 2000 که پکن به عنوان میزبان المپیک انتخاب شد نزدیک به 4000 بچه به نام”َAoyun” که به معنی المپیک است نام گذاری شدند. این موضوع به این جا ختم نمی شود و 4000 کودک دیگر نیز به نام “5 دوست” که شعار این مسابقات بود نام گذاری شدند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  45 بیلیون چوب غذا

همانطور که می دانید اصلی ترین وسیله غذا خوردن در چین “chopstick” یا همان چوب غذا است. چینی ها سالانه 45 بیلیون جفت از این چوب ها استفاده می کنند این تعداد چوب معادل 25 میلیون درخت بزرگ و بالغ است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  زندگی با روزانه کمتر از 1 دلار

فقر در کشوری که بیش از 1.5 میلیارد نفر جمعیت دارد امری عادی است اما در چین 200 میلیون نفر زیر خط فقر 1.25 دلار در روز زندگی می کنند. این در حالی است که از سال 1981 تا 2004 پانصد میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شده اند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  نوشیدن آب آلوده

20 درصد از جمعیت جهان در چین زندگی می کنند اما این کشور تنها به 7 درصد از آب های جهان دسترسی دارد. این امر باعث شده است که مشکل آب آشامیدنی در این کشور از مرز خطر عبور کند به طوری که 90 درصد از آب های زیرزمینی و همچنین 75 درصد از دریاچه ها و رودخانه ها آلوده هستند. نزدیک به 700 میلیون نفر در چین روزانه از آب های آلوده می نوشند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

 بستنی و ماکارونی از اختراعات چینی ها

مخلوط یخ زده شیر و برنج برای اولین بار 200 سال قبل از میلاد در چین ابداع شد که نمونه اولیه بستنی بوده است. همچنین کاسه ها و نشانه هایی از غذاهای رشته ای در آثار 4000 هزار سال پیش چین دیده می شود که نشان می دهد آن ها قبل از ایتالیا به ماکارونی دست پیدا کردند.

 

کلیسای یخی در ارتفاع ۲ هزار متری از زمین +تصاویر

به تازگی یک کلیسای تمام یخی در ارتفاع ۲ هزار متری کوهستانی دور افتاده در رومانی ساخته شده که با استقبال بازدید کنندگان روبرو شده است.
 
 
مجله مراحم: به گزارش گاردین، این کلیسای یخی در کوهستانی در ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب بخارست ساخته شده و دسترسی به آن فقط از طریق تله کابین میسر است.
 
 
ساختمان کلیسا، ۶ متر ارتفاع، ۱۴ متر طول و ۲۳ متر عرض دارد و نمونه مشابهی از یک کلیسای قدیمی در ترانسیلوانی است. طی یک هفته گذشته، کشیش های ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان در این کلیسای یخی مراسم هایی را برگزار کرده اند. یکی از آنها مایکل ریگان، کشیشی از کلیسای پروتستان است که ساختار یخی کلیسا را به مراسم غسل تعمید تشبیه می کند.
 
 
او می گوید: “ما در این کلیسای یخی، به نحوی زیر سطح آب هستیم. اطراف ما را آب احاطه کرده است. باشد که این مکان، عبادتگاهی برای ما باشد و مردم با شعف و شادمانی به آن مراجعه کنند.”
 
 
اگرچه این کلیسای یخی پس از فصل زمستان آب می شود اما کشیش های رومانیایی طی سالهای گذشته در هر زمستان دوباره اقدام به ساخت کلیسای یخی کرده اند. در این کلیسا مراسم هایی از جمله غسل تعمید و ازدواج برگزار می شود.
 
 
 
 
مجله مراحم
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:مناطق تفریحی جهان

این مورچه‌ها ۵۰ برابر وزن خود را جابجا می کنند! +تصاویر

 آرواره این مورچه‌های بسیار کوچک به گونه‌ای تکامل یافته است تا با ارتعاشات قوی بتواند قطعات بزرگ برگهای گیاهان را بریده و از جا بکند. این قطعات گاه وزنی ۵۰ برابر وزن بدن مورچه‌ها را دارند که در مقیاس انسانی با بلند کردن وزنی ۲٫۵ تنی برابری می‌کند.
 
 
مجله مراحم
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:تصاویر حیواناتزیر موضوعات : خواندنی های جالب

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران

دانستنی ها | اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایرانآرشیو، گشنه، گرگ اقا، بره، بوشفر، چاه، یتیم، حلوا، پارچه، پاکت، پوپول، ادامه، آشفته، افسرده، نوشابه و ارزان بخشی از اسامی باور نکردنی افراد در سازمان ثبت احوال است.
 

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با والدین است، البته همواره بر این موضوع تأکید شده که نام های مناسب، نیکو و پسندیده به صورت مجرد و مرکب انتخاب شود.

هر پدر و مادری دوست دارد تا فرزندش نامی نیک داشته باشد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین در انتخاب نام نیکو حساسیت زیادی به خرج می دهند و روزها و ماه ها برای انتخاب نام مناسب وقت صرف می کنند.

برخی والدین بر کمیاب بودن نام هم تاکید دارند و ترجیح می دهند تا نامی انتخاب کنند که فراوانی کمتری داشته باشد؛ همین امر باعث شده که شاهد اسامی عجیب و غریبی باشیم که گاهی به گوش می رسد.

با این حال در سال های گذشته تغییرات زیادی در نامگذاری فرزندان ایرانیان رخ داده است.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 420 هزار عنوان نام وجود دارد که 220 هزار عنوان دخترانه و 200 هزار عنوان پسرانه است.

تنوع نام های دخترانه به واسطه الگوهای نام گذاری برابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی شده که حدود 20 الگوی توصیفی، دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، نام گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی نمونه ای از این الگوهاست.

در این رابطه 14 الگوی نامگذاری برای پسران و 18 الگوی نامگذاری برای دختران وجود دارد به دلیل آنکه الگوهای دختران برای نامگذاری بیشتر است ، تنوع نام های دخترانه هم بیشتر است.

7 هزار و 549 اسم قابل تغییر وجود دارد

هم اکنون 3 هزار و 737 نام پسرانه و 3 هزار و 812 نام دخترانه قابل تغییر وجود دارد که هر شخصی نامش در آن باشد بلافاصله به اسم مناسب، قابل تغییر است. البته ممکن است اسمی در این فهرست ها نباشد اما از دید ثبت احوال قابل تغییر باشد. در این باره فرد باید دنبال مجوزهای لازم باشد.

باباقلی، گرگ اقا، بره، چاه و یتیم اسامی افراد در ثبت احوال

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه، چراغ، چیتر، زنگی، سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراری، فراموش، کوپال، گمان، لذت، لشکر، للو، ورندل، یتیم تنها برخی از اسامی پسران قابل تغییر در این فهرست هاست.

این اسامی غالباً به قبل از سال 1370 بر می گردد. از زمانی که به مهندسی فرهنگ نام و نام نویسی وارد شدیم دیگر اجازه نمی دهیم والدین اسامی نامناسب، نامتعارف و مغایر با جنس برای فرزندانشان انتخاب کنند؛ دلیل این کار هم همان فهرست هایی است که با توجه به اصرار والدین مأمور ثبت احوال را وادار به ثبت اسم می کرده اند.

باجی، بیزار، نوشابه، ییلاق و خرما اسم زنان در ایران

آشفته، آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا، خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان، انگلیس، انه، آقا بگم، ادامه و ارزان بخش از اسامی قابل تغییر برای دختران است.

ممنوعیت اسامی خارجی بر روی فرزندان

گذاشتن اسامی خارجی بر فرزندان ممنوع است اما برخی از نام هاست که با زبان فارسی خودمان یکی است. مانند نام برخی گل ها که مشابهت زیادی دارد اگر این اسامی مغایرتی با ارزش های ایرانی، اسلامی نداشته باشد مشکلی برای ثبت آن وجود ندارد. مانند رز، یا نام سوزان که هم اسم خارجی برای دختر است و هم به معنای سوزانده یا نام پسر به عنوان نیک که هم اسم خارجی است و هم در فارسی به معنای خوبی.

استفاده از اسامی مانند رابرت، الیزابت و جرج ممنوع است و اگر کسی هم این اسم ها را داشته باشد بلافاصله بعد از تقاضا به اسامی ایرانی اسلامی تغییر می کند.

البته هنوز هم برخی والدین این اسامی را برای فرزندانشان انتخاب می کنند که از گذاشتن آن جلوگیری می شود.

انتخاب اسامی که بعد از 92 سال در فرهنگ نام گزینی وجود ندارد

در شش ماهه اول سال 90، 570 اسم در خواست کننده رسیدگی شده که 381 اسم تصویب و 189 اسم تصویب نشده است. می بینیم برخی والدین اسامی را انتخاب می کنند که در فرهنگ نام گزینی پس از 92 سال وجود ندارد. مثل اسم هوریزا، لیزا واژه های خارجی است و معنی خوبی ندارد و هارای که هیچ منبعی معتبری ندارد.

ثبت لقب به عنوان اسم ممنوع است

طنسگل، نارسیسا، مرسدس یا عسل خاتون که خاتون یک اسم قدیمی است و معمولا لقب مادربزرگ ها بوده که ثبت لقب نیز به عنوان اسم ممنوع است.

شیما به معنی زن خال دار است که جزو اسامی قابل تغییر بوده و با گذاشتن آن موافقت نمی شود.

یکی از اسامی که با گذاشتن آن موافقت نشده است رحیم کرار است که ترکیب مناسبی نیست چرا که رحیم صیغه مبالغه بسیار مهربان و کرار به معنای حمله کننده است که هیچ مناسبتی با هم ندارند.

بر اساس آمار بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان اسامی ائمه اطهار(ع) است که فراوانی 10 نام اول ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال طی 92 سال برای پسران به ترتیب عبارت است از محمد، علی، حسین، مهدی، حسن،رضا، محمدرضا، علیرضا، احمد و عباس و برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب، سکینه، رقیه، خدیجه، لیلا و سمیه.

برخی اسامی اقبال موقتی دارند

تعدادی از نام ها یک اقبال موقتی دارند از این زاویه رسانه ملی نیز نقش مهمی در فرهنگ مهندسی نام و نامگذاری دارد. مثلا در سریال میوه ممنوعه اسم هستی، در سریال ستایش شخصیت ستایش در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم آیدا به واسطه شخصیت خوبی که در فیلم داشتند مورد پسند مردم قرار گرفت و در مقطعی بیشترین اسامی فرزندان دختر از بین این اسم ها بود.

اما اسم های ائمه معصومین(ع) مانند اسم حسین، امیرحسین و محمد حسین علاوه بر طول سال، در دو ماه محرم و صفر نیز بیشترین فراوانی را دارند. این مسئله درباره برخی از نام ها نیز صدق می کند. به عنوان نمونه زمان انقلاب و رحلت امام خمینی(ره) اسم روح الله بالاترین میزان فراوانی را در میان اسم های پسر داشت یا سال های مختلفی که از طرف رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شد مانند سال پیامبر اعظم (ص) یا سال امام علی(ع) بیشترین فراوانی به ترتیب اسم محمد و علی بود.

در سال 89 پنج اسم اول پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد پنج اسم اول دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب بود که البته این آمار هر سال تغییر می کند اما در مجموع روند اسم های اول معمولا حفظ شده است.

بیشترین فراوانی نام های خانوادگی در سطح کشور به ترتیب محمدی، حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی است.

طولانی ترین نام های خانوادگی استخراج شده

طولانی ترین نام خانوادگی استخراج شده در پایگاه اطلاع جمعیتی کشور طایفه حاجی نوروز علی تهرانی معروف به کلده دره است که 37 کاراکتر داشته و برای خانم فاطمه سلطان خانم متولد سال 1257 از تهران است.

طولانی ترین اسم نیز 35 کاراکتر داشته که با عنوان فاطمه سلطان خانم، معروف به شاهزاده کربلایی متولد 1264 از کربلاست.

طولانی ترین اسم برای مردها نیز با عنوان آقا میرزا مصطفی عظیم الدوله ملقب به بکشو است که 33 کاراکتر داشته و مربوط به سال 1245 از تهران است.

جشن سده زرتشتیان در کرمان هم برگزار شد (تصاویر)

 

مجله مراحم

جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:خبرهای ایران

پاسخ 12 سوال کلیدی متقاضیان "دریافت یارانه"

 سوال اول: از چه اشخاصی ثبت نام می شود؟

در این مرحله صرفا از سرپرست خانوارهایی ثبت نام به عمل می آید که در اسفند ماه سال 1392 یارانه دریافت نموده و یا تا تاریخ 22 اسفند 1392 از طریق پلیس +10 ثبت نام نموده اند.


سوال دوم: اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم چگونه ثبت نام کنیم ؟
ج: می توان با در دست داشتن کارت ملی خود و افراد تحت تکلف به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، دفاتر خدمات روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدماتی پلیس +10 و دفاتر خدماتی روستایی پست بانک مراجعه نمود.

برای مشاهده لیست کامل دفاتر ثبت نام یارانه ها به صورت حضوری اینجا را کلیک کنید


سوال سوم: آیا می توان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟
ج: با توجه به اینکه تنها یکبار می توان ثبت نام نمود، پیشنهاد می شود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود که برای آنان یارانه دریافت کرده اید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد.


سوال چهارم: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار( تولد، ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟
ج: در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید درغیر اینصورت توصیه می شود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبت نام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبت نام انجام خواهد شد موکول گردد.


سوال پنجم: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانه های غیر عددی مانند . یا – مجاز است؟
ج: خیر – بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانه ای صرفاً اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانه ای درج گردد.


سوال ششم: اگر شماره حساب یارانه ای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟
ج: در صورتی که شماره حساب یارانه ای خود را در دسترس ندارید می توانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خود پرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد.


سوال هفتم: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟
ج: در صورتی که شماره حسابی اعلام نکرده اید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک،شماره حساب خود را در سامانه رفاهی وارد و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.


سوال هشتم: چنانچه فردی شماره تلفن همراه نداشته باشد چه باید بکند؟
ج: ارتباط سازمان با سرپرست خانوار از طریق شماره تلفن همراه مقدور می باشد لذا در صورت نداشتن خط تلفن همراه توصیه می شود که نسبت به تهیه خط تلفن همراه اقدام نماید در غیر اینصورت صرفاً نسبت به اعلام شماره تلفن همراه شخص مورد اعتماد خود اقدام نماید.


سوال نهم: شماره شناسایی چیست و چه کاربردی دارد؟
ج: پس از تکمیل ثبت نام، شماره شناسایی 4 رقمی به شماره تلفن همراه اعلامی در فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی ارسال می شود که این شماره در مراحل بعدی جهت احراز هویت به منظور مشاهده اطلاعات و دریافت سایر پیام های اعلامی از سوی سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.


سوال دهم: منظور از ماده 10 قانون هدفمندکردن چیست ؟
ج: ماده( 10) دریافت کمک ها و یارانه های موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح می باشد. درصورت احرازعدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. اشخاص در صورتی که خود را برای دریافت یارانه ها و کمک های موضوع مواد (7) و (8) این قانون محق بدانند می توانند اعتراض خود را به کمیسیونی که در آئین نامه اجرائی این ماده پیش بینی می شود ارائه نمایند.


سوال یازدهم: منظور از بند «الف» ماده 7 قانون هدفمندکردن چیست؟
ج: ماده (7) بند «الف» یارانه در قالب پرداخت نقدی وغیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوارپرداخت شود.


سوال دوازدهم: منظور از بند «و» تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 چیست ؟
ج: بر اساس این بند یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوار‌های متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌گردد یعنی مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد.
افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی نیز باید در موعد تعیین‌شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند. 
چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به‌میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.

 

پوسترهای تبلیغاتی شگفت انگیز با ایده های منحصر به فرد

 

تبلیغ Sooruz: Wake’N’Country

تصاویر تبلیغاتی, گرافیک, تبلیغات

تصاویر تبلیغاتی, گرافیک, تبلیغات

تبلیغ مایع سفید کننده و جرم گیر Cepacol Plus: جلاد

تصاویر تبلیغاتی, گرافیک, تبلیغات

تبلیغ Land Rover Defender:

 

ادامــــــه تصـــــــاویر را در ادامـــــــــه مطلـــــــــــب ببینیــــــــــــد

 


ادامه مطلب

رعایت احکام زیر خیمه ارباب

دوست عزیزی می گفت من هر وقت از کسی ناراحت و دلگیر می شوم و نمی توانم او را به خاطر اشتباهات یا تقصیرهایی که در حقم انجام داده ببخشم، صبر می کنم تا محرم بشود. آن وقت در هیأت عزاداری و مجلس روضه اباعبدالله آن بنده خدا را پیدا می کنم، همین که نگاهم به چشم اشکبارش می افتد، همه کدورت ها و نارحتی هایم برطرف می شود و از ته دل به او احساس نزدیکی می کنم...

آری این اشک بر اباعبدالله نوش داروی هر درد و رنجی است و غم و غصه ای نیست که با این اشک مصیبت برطرف نشود.

قدر این ماه عزیز را بدانیم که همه را زیر یک خیمه جمع می کند و غبار کدورت ها و کینه ها و غم و غصه ها را یکجا می شوید.

فراموش نکنیم که چند ماهی است به دست شیاطین انس و جن دل های بسیاری از ما، از برخی دوستان و حتی شنایان چرکین و کدر شده است. چشمه زلال محرم را از یاد نبریم و دل و جان را از همه این زنگارها بشوییم «اللهم لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذِینَ آمَنُوا؛ پروردگارا در دل هایمان نسبت به کسانی که ایمان آورده اند [هیچ گونه] کینه ای مگذار»

در این شماره و شماره بعد به مناسبت ماه محرم و صفر و ایام عزای اباعبدالله به برخی احکام مرتبط با این ماه و سؤالات مرتبط با این قضیه می پردازیم:

 بقیه  این مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

 

 


ادامه مطلب

عکس های سریال پژمان

اسامی بازیگران پژمان,بازیگران سریال پژمان,برنامه های تلویزیون در نوروز 92,بهاره رهنما,تیتراژ فیلم پژمان,خرید سریال نوروزی پژمان,داستان سریال پژمان,سام درخشانی و پژمان جمشیدی,سریال شبکه سه در نوروز 92,سریالهای نوروز 92,عکس بازیگران,عکس جدید پژمان جمشیدی,عکس سام درخشانی,عکس سام درخشانی در سال 92,عکس یادگاری بازیگران,عکس یادگاری بازیگران پژمان,عکس یادگاری پژمان جمشیدی با سام درخشانی,عکسهای پژمان جمشیدی,فیلم پژمان,موضوع سریال پژمان,پشت صحنه سریال پژمان,پژمان جمشیدی,پژمان جمشیدی بازیکن,پژمان جمشیدی بیوگرافی,کارگردان سریال پژمان
  • pejmanserial 01 1 - عکس های سریال پژمانسام درخشانی در سریال نوروزی ۹۲ – پژمانpejmanserial 02 1 - عکس های سریال پژمانپشت صحنه سریال پژمانpejmanserial 03 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 04 1 - عکس های سریال پژمانسروش صحت در پشت صحنه پژمانpejmanserial 06 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 07 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 08 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 09 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 10 1 - عکس های سریال پژمانسام درخشانی و پژمان جمشیدیpejmanserial 11 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 12 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 13 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 14 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 15 1 - عکس های سریال پژمان

موضوعات مشابه:

راز چسب های نواری

چسب های نواری,ماهیت عملکرد چسب های نواری,چگونگی کارکرد چسب های نواری

راز چسب های نواری
به نظر می رسد، دانستن اصول فیزیک حاکم بر ماهیت عملکرد چسب های نواری نمی تواند به منزله در دست داشتن کلید ورود به دنیای ساخت و تولید آن باشد، اما برخلاف آنچه دانشمندان دریافته اند، می توان با یافتن پاسخ این سوال برای بسیاری از سوالاتی که در این زمینه ذهن افراد را به خود مشغول کرده، به پاسخ قابل قبولی دست یافت.
اگر سطح یک تکه چسب نواری را به کمک یک میکروسکوپ قوی و پیشرفته مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می کنید سطح آن مسطح نیست. در سطح چسب نواری، نقاط فرورفته و برجستگی هایی وجود دارد که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود.
زمانی که سطح چسب نواری در تماس با سطح دیگر تحت فشار قرار می گیرد، حباب های هوا در فاصله میان این دو سطح و در داخل فرورفتگی های سطح چسب به دام می افتد.
این حباب های هوا مانند میلیون ها واحد مکنده عمل می کند و به همین دلیل، چسب به سطح مورد نظر چسبیده و بسختی از آن جدا می شود. برای این که چسب را از سطحی که به آن چسبیده، جدا کنید باید حباب های هوای به دام افتاده را آزاد کنید.
برای این کار باید به آرامی چسب را از روی کاغذ بلند کنید، زیرا وقتی چسب نواری روی سطحی می چسبد، حباب های هوا به گونه ای مهر و موم می شود که حتی یک مولکول هوا هم نمی تواند به داخل هیچ کدام از این حباب ها راه یابد. با چسبیدن نوار چسب روی سطح مورد نظر فشار هوای داخل هر یک از حباب ها و ابعاد آنها کاهش می یابد.
به این معنی که فشار هوای محیط بر فشار هوای داخل حباب های هوا غلبه کرده، موجب هرچه بهتر چسبیده شدن آن می شود، اما اگر نیروی کافی اعمال کنید، می توانید براحتی چسب را از هر سطحی جدا کنید.
وقتی برش یا منفذ کوچکی در سطح چسب ایجاد می شود، هوا به سطح زیر چسب نفوذ کرده، چسب براحتی جدا می شود. ماده چسبنده موجود در چسب های نواری با ماده چسبنده ای که در چسب های مایع وجود دارد متفاوت است.
بر خلاف چسب های مایع که ماده چسبنده آن پس از خشک شدن موجب چسبیدن دو سطح یا دو قطعه مختلف می شود؛ چسب های نواری به محض این که قطعه ای از آن را جدا می کنید، این قابلیت را دارند که سطوح یا قطعات مورد نظر را به هم بچسبانند البته نوع ماده چسبنده ای که در تهیه چسب های نواری به کار می رود با توجه به کاربرد آن متفاوت است.

منبع :بیتوته

انتخاب طهران به پایتختی

انتخاب طهران به پایتختی

 

دانستنیها - اولين اقدام آقامحمد‌خان‌قاجار بعد از اينكه خودش را پادشاه کرد و همه رقیبان را از جای برداشت، انتخاب پايتخت بود. آن زمان شیراز كه تا پيش از اين پایتخت زندها بود، اوضاع خوبي نداشت چون آغامحمدخان همه مردم شهر را قتل عام کرده بود و اثري از زندگي در شهر باقي نگذاشته بود. اصفهان هم از رونق افتاده بود و بختیاری‌ها در آنجا نفوذ داشتند. تبریز هم که بیخ گوش عثمانی و روس‌ها قرار داشت و خطرناک بود. بنابراين آغامحمدخان همه اين شهر‌ها را كنار گذاشت و به دنبال پايتخت جديدي رفت. وقتی او به فکر انتخاب پایتخت بود در مكان ابرشهر امروز تهران، شهر کوچک طهران قرار داشت؛ طهراني كه آن زمان دیگر یک ده گمنام نبود و از صدقه سر پادشاهان قبلي به شهر تبديل شده بود. اولین کاخ طهران را شاه سلیمان صفوی ساخته بود، نماینده پادشاه اسپانیا مدتی در طهران اقامت داشت، شاه‌طهماسب حصاری دور شهر ساخته بود و شاه عباس در سفر پیاده به مشهد در طهران چند روزی مانده بود. ولی با همه اینها طهران پيش از اين شهر مهمي نبود و معلوم نيست چرا آغامحمدخان طهران را به‌عنوان پايتخت خودش انتخاب كرد. چون به جز موقعيت سوق الجیشی، طهران چيز ديگري نداشت و از اين لحاظ هم شهرهای مناسب تری مثل ری یا قزوین که از قضا سابقه پایتختی و دم و دستگاهش را هم داشتند، همان زمان نزدیک تهران بودند و مي‌توانستند انتخاب شوند. اما انگار آب‌وهواي طهران به شاه جدید ساخته بود. چون به زودي شهر محبوب آغامحمدخان شد و او همین جا تاجگذاری كرد و طهران را به پایتختی اعلام كرد

 

دانستنیها

ترین ها

  •  
 

مرتفع ترين پايتخت جهان
مرتفع ترين پايتخت جهان، شهر لاپاز، در بوليوی است.
اين شهر 12 هزار پا از سطح دريا ارتفاع دارد.


بلندترين صدای جهان
بلندترين صدای جهان، صدای گردش زمين به دور خودش می باشد
و آنقدر شديد است که اگر ما بشنويم فورآ خواهيم مرد.


زيباترين و بلندترين ساختمانها
ساختمان های شهر نيويورک در کشور آمريکا،
زيباترين و بلندترين ساختمان های جهان معرفی شده اند.


بلندترين کوه های جهان

عموما فکر می شود که بلندترين کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هايی صحبت کرده اند که بسيار بلندتر از اورست است .


بلندترين بادگير

بلندترين بادگير در ايران در شهرستان ابرکوه در استان يزد قرار دارد. اين بادگير زيبا به صورت يک بادگير بزرگ در پايين و يک بادگير کوچکتر برروی آن می باشد.
اين بادگير در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار مي باشد.


بلندترين جرثقيل سيار

جرثقيل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترين جرثقيل سيار در جهان است.
قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.


بلندترين طناب

برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسيتی ( در اوکيناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الياف گياه برنج تهيه گرديد.
وزن اين طناب عظيم الجثه 26/73 تن بود.


بلندترين مجتمع آپارتمانی

ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شيکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترين مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.


بلندترين ساختمان بانک

ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترين ساختمان بانک در دنيا است.


بلندترين شمع

بلندترين شمع جهان در نمايشگاه استکهلم در سال 1897 به نمايش گذاشته شد
که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود

دانستنی های بامزه

 جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جای
خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟

بگوییم:
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...

تست هوش

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرده .

سوالات این مسابقه به شرح زیر میباشد :

1-جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟

الف-116 سال ب-99 سال ج-100 سال د- 150 سال

آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

 

2-کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟

الف-برزیل ب-شیلی ج-پاناما د-اکوادور

آن ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

 

3-مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف-ژانویه ب-سپتامبر ج-اکتبر د-نوامبر

آن شخص از خدا کمک خواست .

 

4-کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟

الف-ادر ب-البرت ج-جورج د-مانویل

آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

 

5-نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟

الف-قناری ب-کانگرو ج-توله سگ د-موش صحرایی

آن شخصاز خیر یک میلیون دلار گذشت .

جواب سوالات در پایین

اگر شما فکر میکنید که از آن شخص باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به جواب صحیح سوالات در زیر توجه کنید :

 

1- جنگ 100 ساله( 1453-1337 میلادی) به مدت 116 سال به درازا کشید .

2- کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته میشود.

3- انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته میشود.

4- نام کوچک شاه جورج البرت بود.(در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد.)

5- توله سگ . در زبان اسپانیایی INSULARIA CANARIA که در فارسی به معنی جزایر توله سگها است .

نتیجه اخلاقی : هرگز به ذکاوت خود مغرور نشوید و به دیگران نخندید

 

دانستنی‍های قرآن

دانستنی‍های قرآن

قرآن

 

قرآن دارای 114 سوره است.

قرآن دارای 6236 آیه است.

قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

قرآن دارای 120 حزب می باشد.

قرآن 30 جز دارد.

بزرگترین سوره قرآن بقره است.

كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.

بهترین آیه، آیه الكرسی است.

آیه 282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

عظیم ترین آیات بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

كوچكترین آیه قرآن مدها متان در سوره الرحمن است.

بهترین شب در قرآن شب قدر است.

بهترین ماه در قرآن ماه رمضان است.

بهترین سوره قرآن یس است.

سوره حمد به مادر قرآن معروف است.

سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف است.

بهترین خوردنی كه در قرآن ذكر شده عسل میباشد.

بهترین نوشیدنی كه در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.

 

سجده های واجب

1- آیه 15 سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)

2- آیه 37 سوره فصلت

3- آخرین آیه سوره نَجم

4- آخرین آیه سوره عَلَقْ.

هایمانوبیس،حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.

حشره‌ای به شکل گل

 

"هایمانوبیس كورونیتس" نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.

حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود ،خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آرود.

 

این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

حشره‌ای به شکل گل

منبع موضوع تبیان نت

 

حشره‌ای به شکل گل

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد